I. Úvodné ustanovenia
I.1. Firma Kama–CLAGE, Ing. Roman Škvarka, Vyšnokubínska 10/151, 026 01 Vyšný Kubín, IČO: 46054421, IČ DPH: SK10 45850641, zapísaná v Živnostenskom registri Okresného úradu Dolný Kubín, č. 530-9682 (ďalej len "Dodávateľ") vydáva tento Reklamačný poriadok, ktorý je v súlade s § 18 ods. 1 zákona c. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, riadne informuje spotrebiteľa (ďalej len „Spotrebiteľ“) o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej len „reklamácia“) vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.
I.2. Predaj tovaru, poskytovanie služieb ako aj reklamačný poriadok sa riadi podľa Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „VOP“) Dodávateľa, Občianskeho zákonníka a podľa Obchodného zákonníka. Spotrebiteľom je právnická alebo fyzická osoba, pričom právnická osoba je vždy zastúpená fyzickou osobou.
I.3. Reklamačný poriadok upravuje spôsob a podmienky uplatnenia reklamácie a právne vzťahy vzniknuté medzi Dodávateľom a Spotrebiteľom pri vybavovaní reklamácie a správnosti a kvality tovarov a služieb poskytovaných Dodávateľom Spotrebiteľovi. Reklamačný poriadok slúži k správnemu postupu pri uplatňovaní práv Spotrebiteľa a zodpovednosti za vady tovaru alebo služieb, poskytnutých alebo zabezpečených Dodávateľom.
I.4. Kontaktné údaje prevádzky: Kama–CLAGE
- Servisné stredisko - Ing. Roman Škvarka
Vyšnokubínska 10/151, 026 01 Vyšný Kubín
Mail: kama@kama.sk
Mobil: 0911 150 355
II. Podmienky a postup pri reklamáciách
II.1. Reklamáciou sa rozumie uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady na tovare alebo službe, súvisiacich s obchodnou činnosťou Dodávateľa. Ak Spotrebiteľ zistí, že tovar alebo služby poskytované Dodávateľom nie sú poskytované v plnom rozsahu alebo kvalite, môže uplatniť právo zo zodpovednosti za túto vadu (ďalej len „reklamácia“).
II.2. Reklamácia musí mať formu písomnej žiadosti, pokiaľ v akejkoľvek osobitnej zmluve uzatvorenej medzi Spotrebiteľom a Dodávateľom nie je dohodnuté inak. Reklamácie je možné uplatniť osobne na adrese prevádzky Dodávateľa v čase otváracích hodín, ak nie je vopred dohodnuté inak. Dodávateľ písomne potvrdí Spotrebiteľovi prebratie reklamácie a informuje ho o spôsobe vybavenia a lehotách určených reklamačným poriadkom.
II.3. Reklamáciu je možné uplatniť aj zaslaním (pošta alebo kuriér) reklamovaného tovaru na adresu prevádzky Dodávateľa, Spotrebiteľ koná tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, aby bol tovar dostatočne ochránený a vyhovoval nárokom na prepravu tovaru. V prípade prepravy krehkého tovaru, odporúčame označiť zásielku príslušnými symbolmi. V prípade, že je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom, rozhodujúci dátum na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia od kuriéra alebo poštového doručovateľa.
II.4. Reklamácia musí obsahovať najmä údaje o Spotrebiteľovi – meno, adresa, kontakt (mail a telefón) a predmet reklamácie. Spotrebiteľ k reklamácii priloží doklad o uskutočnení obchodu (faktúra, doklad o kúpe) alebo záručný list. Ak reklamácia neobsahuje požadované náležitosti alebo Spotrebiteľ nedoloží požadované doklady bez zbytočného odkladu, Dodávateľ má právo písomnou formou (mail, dopis) vyzvať Spotrebiteľa, aby v stanovenej lehote doplnil alebo spresnil požadované údaje s upozornením, že v opačnom prípade bude reklamácia považovaná za neoprávnenú. Ak aj po tomto upozornení Spotrebiteľ nedodá požadované doklady do 5 pracovných dní, reklamácia sa považuje za vybavenú s výslednom neoprávnená reklamácia. Termín na vybavenie reklamácie sa predlžuje o dni, počas ktorých Spotrebiteľ nedodal požadované doklady.
II.5. Ak sú pri uplatňovaní reklamácie odovzdané Dodávateľovi písomnosti, prípadne ďalšie podklady týkajúce sa reklamácie, musí byt táto skutočnosť v zázname o reklamácii uvedená.
II.6. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania, a to odovzdaním opraveného výrobku alebo odstránením vady, výmenou tovaru (v prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar. Prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru začína bežať záručná doba odo dňa prevzatia nového tovaru, avšak iba na nový tovar), vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku alebo služby (v prípade poskytnutia zľavy z ceny sa reklamácia považuje za vybavenú a Spotrebiteľ stráca nárok na opätovnú reklamáciu vady), vrátením kúpnej ceny výrobku alebo služby a doručením písomnej výzvy na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
II.7. Všetky opravy uplatnené právom sú v záručnej dobe bezplatné.
III. Dĺžka záručnej doby a lehoty na uplatnenie záruky
III.1. Dĺžka záručnej doby je stanovená nasledovne:
- na predaj nového tovaru a služby - 24 mesiacov, ak nie je stanovené v záručnom liste výrobku inak
- na predaj náhradného dielu, na servis, opravu, údržbu, ukončený havarijný zásah ( servisom, opravou, alebo ukončeným havarijným zásahom sa rozumie činnosť, ktorou sa najmä odstraňujú vady výrobku, následky jeho poškodenia alebo účinky opotrebenia u zákazníka, kde je výrobok inštalovaný ) - 12 mesiacov
- na darčeky k tovaru nemožno uplatniť právo na nárok na záruku
- predĺžená záruka 5 rokov - platí na všetky hydraulické a mechanické časti prietokových ohrievačov CLAGE. V platnosti od 1.9.2020.
III.2.
Záručná lehota začína plynúť dňom nákupu tovaru alebo služby Spotrebiteľom. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru. Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť dňom nasledujúcim po dni, kedy bola reklamácia uplatnená.
III.3. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť dňom nasledujúcim po dni, kedy bola reklamácia uplatnená.
III.4. Ak nie je možné reklamáciu vybaviť do 30 dní, spíše Dodávateľ so Spotrebiteľom o reklamácii záznam, v ktorom uvedie údaje o predmete reklamácie, prípadne ďalšie požiadavky na vybavenie reklamácie, dôvod, prečo nie je možné reklamáciu vybaviť v stanovenom termíne a termín do kedy bude reklamácia vybavená.
III.5. Ak už záručná lehota uplynula, považuje sa reklamácia zo strany Spotrebiteľa za neoprávnenú. Náklady spojené s neuznanou reklamáciou uhrádza Spotrebiteľ. Dodávateľ je povinný poskytnúť Spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie
IV. Vylúčenie zodpovednosti firmy
IV.1. Nárok na uplatnenie záruky zaniká a Dodávateľ neuzná reklamáciu:
- v prípade, ak služba alebo tovar neboli zakúpené u Dodávateľa, alebo zmluvného Obchodného partnera
- v prípade zásahu tretej osoby počas záručnej lehoty alebo reklamácie
- v prípade neodbornej montáže alebo neodborného uvedenia tovaru do prevádzky
- v prípade zanedbanej údržby, nevhodným používaním zariadenia alebo nedodržaním pokynov v návode
- v prípade neodbornej manipulácie s tovarom, pri porušení ochranných pečatí a nálepiek, ak na výrobku sú
- v prípade používania tovaru v neprispôsobených a nevyhovujúcich podmienkach, ktoré svojimi parametrami nezodpovedajú parametrom uvedeným v dokumentácii k tovaru
IV.2. Osobitné predpisy uznania záruky na nový výrobok sú stanovené v Záručnom liste výrobku.
IV.3. V prípade reklamácie Dodávateľ nezodpovedá za stratu dát, respektíve za škodu spôsobenú stratou dát, ktoré boli uložené v zariadení. Spotrebiteľ si je povinný pred reklamáciou dáta sám zálohovať.
V. Záverečné ustanovenia
V.1. Ak sa Dodávateľ a Spotrebiteľ nedohodnú inak, riadia sa právne vzťahy upravené týmto reklamačným poriadkom právom Slovenskej republiky.
V.2. Vzťahy Spotrebiteľa a Dodávateľa upravené týmto reklamačným poriadkom môžu byt upravené aj v osobitnej zmluve uzatvorenej medzi Spotrebiteľom a Dodávateľom. V prípade rozporu medzi osobitnou zmluvou a týmto reklamačným poriadkom platia ustanovenia osobitnej zmluvy. Akékoľvek pojmy, ktoré nie sú definované v tomto reklamačnom poriadku sa v tomto reklamačnom poriadku použijú vo význame, ktorý je definovaný vo Všeobecných obchodných podmienkach spoločnosti Dodávateľa.
V.3. Dodávateľ poučil Spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 1. tohto článku) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod 2. tohto článku) tak, že umiestnil tento Reklamačný poriadok na príslušnej podstránke webu alebo elektronického obchodu, ale takisto aj v priestoroch firmy na viditeľnom a dostupnom mieste Dodávateľa a Spotrebiteľ mal možnosť si ho prečítať v čase pred uskutočnením objednávky.
V.4. Dodávateľ je oprávnený v závislosti od zmien príslušných právnych predpisov alebo svojej obchodnej politiky zmeniť tento reklamačný poriadok. Túto zmenu spolu s určením jej účinnosti oznámi Dodávateľ Spotrebiteľovi zverejnením v priestoroch firmy na viditeľnom a dostupnom mieste a na príslušnej podstránke webu alebo elektronického obchodu.
Schválil: Ing. Roman Škvarka, majiteľ Kama-CLAGE
Vo Vyšnom Kubíne dňa 1.11.2019
Platnosť reklamačného poriadku od 1.11.2019
Všetky doteraz vydané Reklamačné poriadky spoločnosti strácajú platnosť a sú nahradené novým.